Профорієнтаційна робота в освітньому закладі– одне з найважливіших напрямів у діяльності не лише класного керівника та соціального педагога, а й кожного вчителя. Адже учні, на жаль, далеко не завжди розуміють, яку професію обрати, до якого ВНЗ вступити та взагалі, де шукати застосування власним талантам.

Завдання заходів профорієнтації у Бандурівському ліцеї Гайворонської міської ради Кіровоградської області:

  • ознайомити учнів із професіями;
  • навчити робити правильний вибір;
  • виховати спрямованість на самопізнання, яке допоможе визначитися з професією;
  • навчити співставляти свої вміння з вимогами до конкретної професії;
  • показати, як скласти план оволодіння професією;
  • забезпечити розвиток важливих для здобуття професії якостей особистості.

Коли варто починати профорієнтаційну роботу з учнем?Із першого класу! Звісно, тут треба підходити до завдання у формі гри, але що раніше діти дізнаються про професії та їхні особливості, то краще. Так у них ще змалечку сформується правильне уявлення про професії.Виходячи з цього необхідно скласти план профорієтаційної роботи. Він має включати перелік заходів, тем та мати чітко окреслені напрямки діяльності.

Якщо у молодшій та середній школі можна періодично (можливо, раз у семестр) проводити тематичні заходи, то у старшій школі (9-11 клас) вони мають перейти на регулярну основу. Виховні годиниз профорієнтації для старшокласників мають не просто інформувати про необхідність обрати професію та напрямок подальшої освіти, а й давати поради та відповіді на запитання. Варто залучити до роботи практичного психолога, який зможе провести профорієнтаційне тестування та допомогти учням визначитися з власними пріоритетами та можливостями.Також ефективнимиє екскурсії, зустрічі з фахівцями, колишніми випускниками, вечори, диспути, конференції, класні години (під час них можна обговорити хобі учнів, які також можуть знадобитися у майбутньому), заняття в гуртках, факультативи, а також профорієнтаційні тренінги..

Кiлькiсть переглядiв: 181